fredag 3. juli 2009

Symaskinene mine



Hei igjen. Her ser dere et nok et eksempel på hvor klønete jeg er med PC`n. Her skulle jeg legge inn bilder av symaskinene mine, og så snek det seg inn et koffert-bilde også. Hmm.!
Disse koffertene har tilhørt min manns besteforeldre. Jeg synes de er sjarmerende og så er de fine til å oppbevare stoff, vatt m.mer i. I den nederste ligger alle de halvferdige prosjektene mine (minst 8 stk.!), og der ligger de godt foreløpig. Håper å kunne vise noe av det snart.







Her er min Janome DC3050. Denne har jeg vunnet i en konkurranse i "Alt om håndarbeide"!! Gjett om jeg ble overrasket, bruker ikke å ha særlig vinnerlykke.

Dette er en liten og god maskin, men jeg blir ikke helt fortrolig med rettsømslabben, synes det er litt vanskelig å beregne hvor sømmen kommer fordi labben er så åpen..





Her er min Bernina Virtuosa 153 - Quilters Edition. Denne er nok min favoritt. Kjøpte den i 2002. Har nettopp hatt den på service, og den ble som ny igjen.

Det gamle kjøkkenbordet er blitt sybord. Den flinke mannen min har tilpassa bordet etter symaskinen. Kjekt!

1 kommentar:

  1. Se der....det er flere som har en "Hændi mæn" :-))
    Veldig kjekt med et slikt bord...blir ikke sliten i nakken eller armene.Man hviler jo armene hele tiden..Jeg kunne ikke har sittet så mye ved symaskinen, visst ikke jeg har hatt symaskinen slik.
    Velkommen i bloggverden.:-)
    Er ikke så gammel her jeg heller....men du verden så gøy.
    Ha ei kreativ uke.

    SvarSlett