tirsdag 11. august 2009

Feriefangst

Da er vi tilbake etter en ukes tur i Norge og Sverige. Å kjøre/leie bobil var en ny ferieform for oss, men vi har allerede bestemt oss for en to-ukerstur til neste år. Det var bare så kjekt og koselig for liten og stor!!!
Ja, riktig praktisk og komfortabelt på mange måter - Bare se hvordan det var lagt tilrette for "andrepiloten"!

Jeg var kommet et godt stykke på dette sjalet da jeg oppdaget at jeg hadde mistet en maske sånn ca. på midten. Vurderte først å jukse det til ved å feste opp den løse masken, men det ble helt feil for hodet mitt!! (hadde kommet til å irritere meg hver gang jeg så sjalet).... så da var det bare å rekke opp...kjedelig. Gjenstår ennå noen omganger før det er helt ferdig, men tror det skal bli klart for blogging snart.

Vi stoppet på mange fine steder, og sannelig fant jeg noen garn- og sybutikker også. Her ser dere ukas fangst.

Dette garnet var på tilbud og måtte bare bli med hjem. Tror det blir en jakke til meg selv  på p. nr. 7 - hurtigstrikk!?!

Var innom Panduro i Chalottenberg, og der hadde de også endel varer til snille priser!
Er veldig fornøyd med handelen.

Dette søte englestoffet var litt av et varp;  kr 49,-  for 1,75m.!!   ( jeg kjøpte alt de hadde igjen.)
Disse båndene med kaniner og tottelotter var også veldig søte.
Måtte selvfølgelig ha litt inspirerende lesestoff på turen også. Jeg hygget meg med tyske håndarbeids-og Patchworkmagasin og svenske strikkemønstre i solen.
Ikke nok med det. På en campingplass på Røros kom vi i snakk med 2 tyske ektepar - bobilturister, de også :). Og bobil-damer har jo med seg håndarbeid på tur! Disse hadde med seg strikketøy og patchwork (håndsøm over papir). Tross min stotrende skoletysk, hadde vi en hyggelig prat. Og jeg var så heldig å få låne ei tysk bok; "Liesels fûnfeecke" med tema;" papirsøm over 5-kanter med ny vri". En inspirerende bok med gode beskrivelser og  illustrasjoner (Tusen takk for lånet, Kaethe!) Så nå har jeg enda et nytt prosjekt på sy-lista mi!
Kaethe hadde begynt på et kjempefint fisketeppe fra boka. Jeg tror hun er en "racer" på håndsøm, for hun hadde sydd seg en stor veske i fine farger.

 
Som dere skjønner.....Alle var enige om at det hadde vært en fin tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar