søndag 2. august 2009

Stitching

Nå er jeg ferdig med 2 jule-stitching-prosjekt . Denne ble ferdig tidligere i sommer og har vært et laaangtidsprosjekt. Og da mener jeg langtid, også.......sånn ca. 2 eller 3 år, det husker jeg faktisk ikke. Det har ihvertfall vært med på så mange quilteklubbmøter at jeg nesten ble litt flau over å ta det frem etterhvert. Men så er det jo et ganske stort motiv med mange små pirke-detaljer, og da tar det sin tid - særlig når man er mer ivrig på å skravle enn å sy til tider. :) Men et sting her og et sting der monner....Klikk gjerne på bildet for å se motivet og detaljene bedre. Mønsteret er fra Country Threads (et Australsk patchworkblad) . I bladet var stoffet te-farget og fargene mer jordfargede, det synes jeg ble for mørkt så jeg valgte litt mere farger på lyst bomull/lerret. Det skal bli lenge til neste stitchingprosjekt tenkte jeg etter at denne var ferdig ,men plutselig var jeg igang igjen.

Denne gangen var jeg litt lurere og valgte et mindre prosjekt som kunne syes med melert tråd. Og vips så ble denne ferdig på 1-2-3..(nesten,da!) Dette er et gratismønster jeg fant på nettsida til "Gail pan design".
Nå gjenstår bare å sy på ramme og oppheng, men de får ligge i UFO- kofferten mens jeg tenker på saken. Men jeg har som mål at de skal opp på veggen til jul ...iår!!

Nå skal jeg ut å kose meg i det fine været, mens jeg planlegger hvilke håndarbeidsprosjekter som skal få bli med i feriekofferten. Ha en strålende dag alle sammen!! :)

1 kommentar:

  1. Anonym21:23

    Heisann!
    Disse var flotte, spesiellt den med de forskjellige Christmas situasjoner. Den var bare knall! Hilsen Heidi

    SvarSlett