torsdag 23. september 2010

Løper av rester

Denne løperen ble til etter en opprydning i restekassa mi. Restekassa mi har blitt fyllt opp over lang tid og inneholdt en herlig blanding av nye og gamle stoffrester i mange farger og mønstre. Jeg ville sy noe av restene og fant ut at log-cabin blokker passet glimrende til dette resteprosjektet.
Etter en sorteringsrunde var det bare å sy ivei. Blokkene er sydd på papir og  måler ca. 7 x 7 cm. Det var morsomt å sy, men ikke fullt så morsomt å rive av alt papiret etterpå. Bør vurdere rutet/rivevliselin neste gang.

Kjekk måte å utnytte rester på. Ser ikke bort ifra at det blir flere log-cabin-reste-prosjekt. Fargene er egentlig "varmere" enn det som kommer fram på bildet, og med den lila rammen synes jeg den får litt adventspreg....
Med dette minner jeg om at det bare er 3 måneder igjen til jul.....

Berit

5 kommentarer:

  1. å, så imponerende. Jeg beundrer alle som er så flinke til å bruke opp rester. Jeg har også masse rester som ligger, men blir aldri gjort noe. Kanskje jeg får prøve noe etter hvert. Løperen din ble i hvert fall kjempefin. Ha en fin helg.

    SvarSlett
  2. WOW, denne løperen ble virkelig flott. Du lager turolig mye fine saker. Takk for titten i bloggen.
    Ha en finfin helg.
    Klemz fra Sissel.

    SvarSlett
  3. Anonym08:00

    Hei.Kempe fin ble løperen.Nydelige farger.Jeg har så mye reststoff men er ikke så flink å bruke opp.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Løperen ble kjempefin :-) Så den jo neeesten ferdig da... Nydelig !! Ha ei god helg alle sammen :-))) Her blir det forberedelse til bursdagsfeiring på søndag :-) Snakkes !!

    SvarSlett
  5. Åh, flott. Kan tenke meg at du strevde med fjerningen av papiret. Jeg sydde en gang på papir, og bestemte meg for at det skulle jeg ikke gjøre oftere. Kjedelig arbeid, å pirke vekk papir. Jeg tegner opp på lerret og syr. Da blir blokken også mer stabil. Mine er 5x5cm ferdig sydde, men det er lenge til jeg har så mye som 36 blokker,da.

    SvarSlett