lørdag 23. april 2016

Jeg vant den interne sykonkurransen!


 På et sy-venninne-treff  for omtrent 2 år siden fikk vi 3 damene utdelt en stoffpakke og mønster, med utfordring om å få ferdig et teppe. Stoffpakken min ble lagt bort,men ikke glemt.- Bare utsatt på ubestemt tid. Tida gikk og vi hadde mange venninne-treff, og ingen  snakket høyt om stoff-pakkene. 
Jeg lurte selvfølgelig på om de andre hadde kommet i gang med sine.....Min lå fortsatt urørt.
Så bestemte jeg meg . Og etter noen hyggelige stunder på syrommet, kan jeg vise frem teppet mitt: Romantic Bouquets!!!



Teppet skulle egentlig ha 12 blokker, men siden det var stoff nok til flere, så sydde jeg 16. Kunne tenke meg 4 blokker til, så teppet ble rektangulært,men det var dessverre umulig å få til.


Det ferdige teppet måler 126 x 130 cm, og er quiltet i grøfta.




Irriterende vanskelig å få frem fargene ordentlig her. Det gule blir for blass og det rosa blir altfor sterkt.
Det nederste bildet ble det beste jeg klarte å få til..


Vanligvis syr jeg lukkekanten for hånd, mest fordi jeg ikke får det så pent til på maskin. Men på siste sykveld fikk jeg noen smarte tips av kyndige sydamer, så da bestemte jeg meg for maskinsøm. Det går jo så mye kjappere.
Her er tipsene:enkel lukkekant sydd på bakstykket, en omgang med strykejern for å brette inn sømmonn, tett med nåler og
maskinsøm fra retten. Og pass på at sømmen ligger pent inn på lukkekanten på baksiden også. 


***


Dermed vant jeg den interne sykonkurransen! Og til de 2 andre deltakerne vil jeg bare si: Sy i vei. Det er enda 2 pallplasser igjen. :-)

Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar