mandag 21. november 2016

Enkel men god

Da har jeg endelig festet trådene på mitt siste ferdige strikkeprosjekt. Denne genseren er strikket i Kitten Mohair og Alpakka fra Sandnes Garn.  Enkel strikk på pinner nr 5,5 med veldig grei montering, -raglanfelling er kjekt. 




Kitten Mohair garnet hadde jeg liggende, men valgte å supplere med alpakka for å få en mer spraglete effekt. Ble veldig fornøyd .
Begynte først å strikke en jakke i strukturstrikk, men strukturen forsvant i det spraglete garnet, så da ble det en genser . Enkel , men god - Og til meg selv.


Vanskelig å få frem riktig farge  på innebilde med dårlig blitz. Den er mer dempet i virkeligheten.

Da viser strikkevekta 2 040 gram. Planen er å strikke opp noen nøster til før jul. Håper jeg rekker det.

Berit

1 kommentar:

  1. Hei hei!
    Den såg skikkelig herlig ut, og nydelige farger!
    Artig å blande litt garn, syns jeg...
    Lykke til videre!

    Inger G.

    SvarSlett