onsdag 30. april 2014

Glemsk!


Dette sjalet strikket jeg til min mor da hun hadde bursdag i januar, men glemte å blogge det i farta. Mønsteret er med utgangspunkt i enkelt trekantsjal som starter med 3 m og økes om en midtmaske videre oppover. Jeg strikket det i perlestrikk og heklet en liten tungekant rundt til slutt.


Sjalet er strikket i Mini - Alpakka fargenr. 4853 fra Sandesgarn på p 4 og det er mykt og godt. 
Enkel strikking som tok litt lenger tid enn jeg hadde forestilt meg, det ble ganske mange masker etterhvert. :-)

Berit

2 kommentarer:

  1. Kjempefint sjal i en nydelig farge! Vil tro din mor ble glad for gaven :)
    Mini-alpakka er for tiden mitt favorittgarn, har en genser på pinnene akkurat nå :)

    Ønsker deg ei fin mai-helg!

    SvarSlett
  2. Deilig med slike gode og myke sjal :)

    SvarSlett